|
Ziua 1 -
21/04/08
Orele 8 - 10
masă rotundă cu profesorii din
Akademisches Gymnasium pentru prezentarea reciprocă a şcolilor
şi a participantilor la stagiu .
Ora 10-11
vizitarea şcolii , cu precădere
a cabinetelor de limbi străine .
Ora 11-13
masă rotundă – cu tema «Europa
multiculturală şi multilingvistică »
Ora 13 - 14
culegerea de informaţii despre
numărul de limbi străine studiate la diversele cicluri de
învăţământ în şcolile din Austria şi numărul
de ore pe săptămână la limbi străine .
Ziua 2 - 22/04/08
Ora 8 - 10
asistenţe la ore după
specialitatea fiecărui participant la stagiu , se urmăreşte
exploatarea interculturalităţii în activitatea de
predare-învăţare .
Ora 10 - 11
discutarea lecţiilor insistând pe
interculturalitate şi transmiterea valorilor culturale prin orele de
limbi străine
Ora 11 - 12
dezbatere : « O singură limbă
dominantă sau plurilingvism ?»
Ora 12 - 13
prezentarea experienţei noastre în
ceea ce priveşte învăţarea a două limbi străine la
ciclul primar şi trei limbi străine la liceu , argumente în
favoarea învăţării a mai mult de două limbi
străine în şcoală
Ora 13 - 14
atelier practic-redactarea capitolului 1 «
Câte limbi străine învăţăm ? » din produsul final .
Evaluare a primelor 2 zile de stagiu realizată de coordonatorul de
proiect
Ziua 3 -
23/04/08
Orele 8 - 10
-asistenţe la ore de limbi
străine cu folosirea I.T.
Ora 10 - 11
discutarea acestor lecţii şi
prezentarea unui soft creat de un grup de profesori participanţi la
stagiu
Ora 11 - 12
prezentarea de soft-uri pentru
învăţarea limbii franceze/engleze folosite de colegii austrieci
Orele 12 - 14
masă rotundă « Folosirea noile
tehnologii în activitatea de predare-învăţare »
Ziua 4 - 24/04/08
Orele 8 - 12
atelier practic- crearea împreună cu
colegii austrieci a unui set de exerciţii de evaluare pentru nivelul
A2-compréhension écrite - la limba franceză , a unui set de
exerciţii de evaluare pentru nivelul B1 –compréhension écrite - la
limba engleză şi de evaluare pentru alte discipline non-lingvistice
.
Orele 12-14
masă rotundă despre limbajul
informaţional şi despre necesitatea de a instala pe
calculatoarele şcolii limbaje informaţionale în alte limbi decât
limba engleză, ca mijloc de creştere a atractivităţii
acestor limbi .
După amiază
Evaluare a primelor 4 zile de
stagiu pe bază de chestionar realizată de coordonatorul de
proiect
Ziua 5 - 25/04/08
Orele 8 - 10
asistenţe la ore de informatică
Ora 10 - 11
crearea unui blog de discuţii cu
folosirea unei limbi străine
Ora 11 - 12
exploatarea altor posibilităţi
de comunicare şi exersare a limbilor străine oferite de I.T.
Orele 12 - 14
lucru la produsul final :capitolul 2
“Folosirea noilor tehnologii în activitatea de predare- învăţare
a limbilor străine” .
După – amiază
Evaluare din
partea partenerului a primei săptămâni de stagiu .
|
|
Ziua 1 - 28/04/08
Ora 8 - 9
asistenţă la o oră de la o
disciplină non-lingvistică care se predă într-o limbă
străină
Ora 9 - 10
discutarea lecţiei insistând pe
valorile educative şi cognitive ale acestei lecţii
Ora 10 - 11
realizări şi propuneri de
folosire a unei limbi străine în predarea unei alte discipline sau în
anumite secvenţe din lecţii la alte discipline
Ora 11 - 12
masă rotundă despre limbile
străine şi activităţile pluridisciplinare
Ora 12 - 13
conceperea unei activităţi
pluridisciplinare şi plurilingvistice de exemplu « Suprarealismul în
Europa » cu intervenţii în română , franceză , spaniolă
, germană .
Ora 13 - 14
lucru la produsul final .
Ziua 2 - 29/04/08
Ora 8 - 9
vizitarea bibliotecii şcolii ca
spaţiu intercultural predilect
Ora 9 - 10
dezbatere despre activităţile
interculturale şi valoarea educativă a plurilingvismului
Ora 10 - 11
prezentarea unui film despre
sărbătorirea Zilei Europei
Ora 11 - 12
schimb de informaţii despre
activităţi care pun în valoare multiculturalitatea europeană
Orele 12 - 14
redactarea capitolului 3 : « Limbile
străine - spaţiu intercultural » Evaluare prin verificarea
caietului de stagiu realizată de coordonatorul de proiect
Ziua 3 - 30/04/08
Ora 8 - 9
asistenţă la o oră de limba
germană cu suport audio-vizual
Ora 9 - 10
discutarea lecţiei din perspectiva
interculturalităţii ,
Ora 10 - 11
dezbatere despre interferenţe şi
schimburi culturale între oraşele Iaşi şi Viena
Ora 11 - 12
« Pe urmele lui Eminescu la Viena »
Ora 12 - 13
Viena – oraş multicultural,
Ora 13 - 14
lucru la ch 3 din produsul final.
Ziua 4 - 01/05/08
Ora 8 - 9
masă rotundă despre colaborarea
cu alte instituţii cu rol în învăţarea limbilor străine
Ora 9 - 10
exemple de activităţi în
colaborare cu centrele culturale francez, german , englez , spaniol
Ora 10 - 11
propuneri de activităţi în colaborare
cu aceste centre
Ora 11 - 12
exemple de activităţi în
colaborare cu alte instituţii (muzee, primăria , case de
cultură)
Orele 12 - 14
lucru la ch 4 - « Conlucrarea şcolii
cu alte instituţii pentru educaţia multiculturală» Evaluare
a stagiului de către coordonatorul de proiect pe baza unui chestionar
Ziua 5 - 02/05/08
Orele 8 - 11
program de lucru în cabinetul multimedia
al şcolii pentru definitivarea C.D. , produs final al proiectului .
Orele 11 - 14
Evaluarea
finală în vederea obţinerii certificatului Europass Mobility .
Inmânarea certificatelor
|